Jak wykorzystać webinar w MLM? 7 kroków do webinaru, który sprzedaje

Internet jest jak cytryna, z której można wycisnąć naprawdę pyszną lemoniadę. Ale czy z Twoich działań online wyjdzie równie pyszny… biznes? Czy wykorzystujesz możliwości Internetu na 110%? Czy rozwijasz struktury dzięki dostępnym w sieci narzędziom? Jeśli nie robisz jeszcze webinarów – odpowiedź brzmi „raczej nie”! Dowiedz się, jak krok po kroku poprowadzić webinar, który wyrwie publiczność z butów. I co najważniejsze – pomoże Ci zdobyć nowych partnerów biznesowych czy klientów!

Webinar w MLM - 7 kroków do skutecznego webinaru, który sprzedaje - Blog o MLM, MLM, network marketing, marketing sieciowy, netowrk magazyn

Najlepsi amerykańscy networkerzy gromadzą na swoim webinarach tysiące uczestników. Przekazują im za darmo wiedzę i doświadczenie, a w zamian z łatwością sprzedają swoją ofertę. Wszystko za jednym zamachem, w czasie jednego spotkania online. Jak oni to robią?

Formuła skutecznego webinaru, czyli spotkania szkoleniowego online z większą grupą osób, jest prosta i łatwo ją zastosować w swoim biznesie. Dzięki tym kilku krokom przeprowadzisz swój pierwszy MLM-owy webinar z sukcesem! Wystarczy, że dobrze się przygotujesz.

Krok 1. Chwytliwy tytuł

Tytuł ma przykuć uwagę Twojego potencjalnego prospekta. Musi być na tyle intrygujący, by odbiorca rzucił to, co właśnie robi, i kliknął po więcej informacji. Ale wiesz co? Wcale nie musi być przy tym kreatywny!

Zapomnij o wyszukanych metaforach i pięknych słówkach. W tytule swojego webinaru umieść atrakcyjny konkret – atrakcyjny, czyli taki, który skusi Twojego odbiorcę. Spróbuj wykorzystać jeden ze sprawdzonych szablonów:

  • „Jak osiągnąć/zdobyć [określony efekt] bez [trudności, bólu, problemów]
    Jak zdobyć 30 partnerów biznesowych bez wykonania ani jednego telefonu
  • „X sposobów na [określony efekt] w [określonym czasie]”
    6 sposób na zarobienie 1000 zł w 3 dni
  • „Jedyny sposób na [coś pożądanego] bez [czegoś pożądanego]”
    Jedyny sposób na awans w strukturach bez sprzedawania produktów
  • „Rób [coś] jak [ekspert/autorytet]”
    Rekrutuj jak Eric Worre

Jeśli masz problem ze stworzeniem tytułu, zadaj sobie kilka pytań. Co tak naprawdę sprzedajesz (bo chyba nie powiesz, że produkt!)? Kto jest Twoją grupą docelową? Jakie jest jej wyzwanie? Czego chce? Będzie to świetny punkt wyjścia także do zaplanowania treści webinaru.

Krok 2. Złóż obietnicę

Dobry tytuł to niestety za mało, by ściągnąć na Twój webinar tłumy. Potencjalnym uczestnikom musisz jeszcze zagwarantować korzyść, którą odniosą z obecności na Twoim szkoleniu.

Co Twój słuchacz (a właściwie oglądacz) zyska dzięki webinarowi? Z jakimi uczuciami wyjdzie z pokoju webinarowego po skończonym spotkaniu? Czego się nauczy?

Uwaga – to nie miejsce na ściemę! Jeśli złożysz obietnicę, a potem jej nie dotrzymasz, to stracisz kilkadziesiąt, a może nawet kilkaset możliwości sprzedaży czy rekrutacji. Dlatego dobrze się zastanów, jaką realną korzyść możesz zagwarantować. Następnie jasno ją zakomunikuj, na przykład tak:

  • „Gwarantuję Ci, że z webinaru wyjdziesz z gotowym pomysłem na [działanie]”.
    Gwarantuję Ci, że z webinaru wyjdziesz z gotowym pomysłem na swój Facebook Live.
  • „Dostaniesz ode mnie mapę, dzięki której krok po kroku osiągniesz [określony efekt]”.
    Dostaniesz ode mnie mapę, dzięki której krok po kroku przeprowadzisz udaną rozmowę rekrutacyjną.
  • „Masz moje słowo, że webinar pozwoli Ci [pokonać przeszkodę]”.
    Masz moje słowo, że webinar pozwoli Ci pokonać lęk przed wystąpieniami publicznymi.

W tym przypadku warto pogrzebać trochę głębiej w psychice Twojego odbiorcy i znaleźć dla niego korzyść w korzyści. Co to znaczy? Pomyśl tylko – klient nie chce być odważny przez telefon dla samej zabawy wykonywania tych telefonów. Chce być odważny, by lepiej sprzedawać i zarabiać lepsze pieniądze. Podobnie osoba, która ma nadwagę, nie chce po prostu kupić magicznego koktajlu. Chce schudnąć! Chce być atrakcyjna, zdrowa. Takich wewnętrznych motywacji poszukaj, jeśli chcesz złożyć obietnicę, która mocno poruszy odbiorcę.

A gdzie taką obietnicę umieszczać? Wszędzie tam, gdzie promujesz swoje wydarzenie: na Facebooku, Instagramie, w newsletterze czy na landing page, a także w formularzu zapisu (jeśli taki masz). To również idealny początek webinaru.

Krok 3. Etyczna łapówka za webinar

Słyszałeś kiedyś, że nie ma nic za darmo? Twoi uczestnicy też o tym wiedzą. Dlatego chętnie dadzą się przekupić! Zaoferuj im mały prezent, niespodziankę – ale tylko tym osobom, które obejrzą webinar do końca. Wspomnij o tym w pierwszych kilku minutach trwania spotkania.

  • „Jeśli zostaniesz ze mną do końca, dostaniesz [coś], co pomoże Ci [osiągnąć efekt]”.
    Jeśli zostaniesz ze mną do końca, dostaniesz darmowy skrypt rozmowy , który pomoże Ci lepiej umawiać spotkania przez telefon.
  • „Na końcu webinaru czeka na Ciebie [zniżka, promocja] na [Twój produkt, usługę].
    Na końcu webinaru czeka na Ciebie 20% zniżki na mój najnowszy kurs online. Nie przegap!

Krok 4. Przedstaw się jako lider i autorytet

Gdy odbiorca przyszedł już na webinar, wie już, co dzięki niemu zyska, może się zacząć zastanawiać kim Ty właściwie jesteś, żeby mu takie cuda obiecywać. Jakie masz do tego kwalifikacje?

Przedstaw mu się więc z jak najlepszej strony. W kilku zdaniach odpowiedz na pytania:

  • jak się nazywasz (zdziwiłbyś się, ile osób o tym zapomina!)
  • w jaki sposób pomagasz innym
  • co masz wspólnego z Twoim odbiorcą (kariera, pasja, styl życia, problem z przeszłości)
  • dlaczego Ty? dlaczego jesteś wart kilkudziesięciu minut czyjegoś życia?

Całość możesz okrasić pasującymi zdjęciami, na których pokazujesz swój lifestyle albo efekty tego, o czym będziesz mówić na webinarze. Daj ludziom dowód, że masz do przekazania coś więcej, niż puste słowa.

Krok 5. Dostarcz wartość

Pora dowieźć to, co obiecałeś. Niech przeważającą częścią Twojego webinaru będzie dzielenie się wartością – po to przyszli Twoi goście.

Możesz w tym celu wykorzystać moc opowieści i dać odbiorcom coś, z czym będą się mogli utożsamić albo przedstawić 5 konkretnych wskazówek popartych przykładami. Możesz zrobić ciekawe case study. Istnieje wiele sposobów, by atrakcyjnie przedstawić merytoryczne treści. Pamiętaj jednak, by cenić czas swoich potencjalnych klientów – ta część webinaru powinna trwać nie więcej niż 40-45 minut.

Krok 6. Zmień rolę – z nauczyciela w sprzedawcę

Po przekazania merytorycznej treści, pora coś ugrać! Unikaj jednak chamskiej, nachalnej sprzedaży. Zamiast tego zadaj proste pytania, które pozwoli Ci płynnie przejść od jednej roli (nauczyciela) do drugiej (roli sprzedawcy). Jeśli na tym etapie zrobisz dobre wrażenie, sprzedaż lepiej Ci się powiedzie.

Jakie to może być pytanie?

  • Czy potrzebujesz pomocy w osiągnięciu [danego rezultatu]?
  • Czy masz odpowiednie narzędzia, żeby zacząć [działanie]?

Na tym etapie warto pokazać w tle (na prezentacji) opinie swoich klientów, anegdoty, zdjęcia przed i po. Niech to przejście od mentora do handlowca będzie atrakcyjne i sensownie związane z całym webinarem.

Webinar w MLM - 7 kroków do skutecznego webinaru, który sprzedaje - Blog o MLM, MLM, network marketing, marketing sieciowy, network magazynKrok 7. Przedstaw ofertę

Podkreślamy: przedstaw OFERTĘ, a nie produkt. Dorzuć do niej pakiet korzyści – nazwij wszystkie pozytywne efekty, jakie klient uzyska po skorzystaniu z Twojej oferty. Realne korzyści. Do tego wszystkiego dorzuć ciekawe bonusy, żeby „zepchnąć” odbiorcę z krawędzi decyzyjnej.

Ciekawym trickiem jest zastosowanie na tym etapie presji czasu. Niech tylko przez najbliższe 2 godziny obowiązuje promocyjna cena albo tylko do następnego dnia dorzucaj gratis do zakupu. Kombinuj i testuj – zobacz, co najlepiej działa na Twoich odbiorców.

Widzisz? To wcale nie takie trudne! Webinary mogą onieśmielać, ale naprawdę warto się przełamać. Jeśli szukasz nowej dźwigni dla Twojego networku, to może być właśnie to. Dlatego nie czekaj i już teraz zaplanuj swój pierwszy (a może kolejny) webinar. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie narzędzia umożliwią Ci przeprowadzenie webinarium daj znać w komentarzu. Chętnie o tym dla Ciebie napiszemy.

[źródło]

Zastaw komentarz