Prouvé – dowód na sukces. Rozmowa z Katarzyną Trawińską

Jej firma szturmem podbiła rynek, a ona sama szybko znalazła się wśród najwyżej cenionych kobiet w biznesie.
Jej firma szturmem podbiła rynek, a ona sama szybko znalazła się wśród najwyżej cenionych kobiet w biznesie. Niedawno wyróżniona tytułem Ambasadora Przedsiębiorczości Kobiet, Katarzyna Trawińska opowiada o swojej autorskiej marce, Prouvé, o tworzeniu firmy MLM i planach na przyszłość. 
 

Blog o MLM - Katarzyna Trawińska, Prouvé


Prouvé to marka, która zdążyła już podbić tysiące serc. A Pani razem z nią – świadczy o tym choćby tytuł Ambasadora Przedsiębiorczości Kobiet. Jak zaczęła się ta bajka?

Katarzyna Trawińska: Intensywnie. Na początku pracowałam dniami i nocami. Zaprosiłam do wspólnego działania zespół specjalistów, sporo zainwestowałam w badania nad produktami, bezpieczeństwo ich użytkowania, atesty Państwowego Zakładu Higieny i testy konsumenckie. Miałam głowę pełną pomysłów na produkty, ale wygrała strona praktyczna: chciałam, by oferta Prouvé była przydatna w każdym domu, pomocna i bliska.

Stąd też wzięła się nazwa mojej firmy – Prouvé oznacza „udowodniony”. Takie są produkty, które oferuję: sprawdzone, o udowodnionym działaniu, godne zaufania. Na podobnym fundamencie zbudowałam system sprzedaży, w którym działa Prouvé – jest etyczny, prosty i zrozumiały.

Czy wybór branży perfumeryjno-kosmetycznej był dla Pani oczywisty?

KT: Tak – pracuję w branży beauty już ponad 10 lat, kocham piękne zapachy. Zależało mi na tym, żeby towarzyszyły nam one w każdym momencie, nawet tym najbardziej prozaicznym. Dlatego oprócz perfum postawiłam na pachnące środki czystości. Stworzyliśmy właściwie… kosmetyki dla domu. I z dumą mogę powiedzieć, że nasi klienci to doceniają.

Który element tworzenia własnej firmy lubi Pani najbardziej?Blog o MLM - Katarzyna Trawińska, Prouvé

KT: Zapachy! Uwielbiam tworzyć nowe produkty i wprowadzać je na rynek. Cenię jednak także pracę z ludźmi – inspiruje mnie ona i daje energię do działania. Mam świadomość, że bez dobrej współpracy i pozytywnych relacji nie byłoby tego biznesu. Dlatego podczas spotkań z partnerami czy współpracownikami często zadaję pytanie: „A Ty co o tym myślisz?” – bo choć ostatnie zdanie należy do mnie, uważam, że warto słuchać innych.

A czy tworzenie firmy MLM od podstaw okazało się równie przyjemne?

KT: Spodziewałam się, że stworzenie struktur sprzedaży będzie wyzwaniem. Choć w obszarze rozwoju linii produktowych czy wprowadzania produktów na rynek czułam się pewnie, to jednak zastanawiałam się, jak szybko znajdę partnerów, którzy będą kupować i sprzedawać produkty Prouvé.

Okazało się, że martwiłam się niepotrzebnie – wieści o tym, że tworzę nową firmę, rozniosły się bardzo szybko. Jeszcze przed oficjalnym startem Prouvé partnerzy naciskali na rozpoczęcie dystrybucji. Narzuciliśmy więc sobie szalone tempo pracy, by jak najszybciej dopiąć wszystko na ostatni guzik. Sprzedaż rozpoczęliśmy 1 maja 2017 r.

Niemal w tym samym momencie Prouvé ogłosiło program samochodowy, powstały we współpracy z Mercedes-Benz Grupa Wróbel. Kto ma szansę na luksusowe auto?

KT: Każdy Ambasador marki Prouvé. Warunki naszego programu są bardzo korzystne, a model mercedesa – dowolny, z indywidualnie skonfigurowanym wyposażeniem. W grudniu salon Grupy Wróbel opuścił pierwszy samochód z logo Prouvé, a niedługo kluczyki odbiorą kolejne osoby.

Blog o MLM - Katarzyna Trawińska, ProuvéTo, jak szybko rozwija się Prouvé, widać również w Waszych działaniach na rynkach europejskich. Taki był plan?

KT: Nie, zupełnie się tego nie spodziewałam! Zapytania o działania za granicą pojawiły się jeszcze przed oficjalnym startem firmy, podczas gdy ja dawałam sobie przynajmniej rok na rozwój firmy na rynku polskim.

To niesamowite, ale po zaledwie sześciu miesiącach od oficjalnego startu zaczęliśmy działać w całej Europie. W tej chwili mamy partnerów na Litwie, w Czechach i na Słowacji, w Niemczech, Holandii, Chorwacji, we Włoszech i Francji, a ostatnio także w Rosji i Rumunii. Co więcej, zapytania o możliwość współpracy otrzymujemy z całego świata: z Azji, Australii, Bliskiego Wschodu.

W dużej mierze jest to zasługa partnerów, którzy razem ze mną pracują na sukces Prouvé. Są pełni zapału do pracy i energii, w ekspresowym tempie wspinają się na kolejne poziomy. Staram się z nimi jak najczęściej spotykać, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wspólnie świętujemy także takie momenty jak andrzejki, mikołajki, przekazanie mercedesów czy świąteczna kolacja.

Co planuje Pani dla Prouvé na kolejny rok?

KT: Trwają już prace nad nowymi produktami – zależy nam o rozszerzeniu oferty o inne linie. Kładziemy też duży nacisk na to, na czym opiera się marketing wielopoziomowy, czyli na rozwijanie struktur sprzedaży. Kolejnym krokiem jest dalsza ekspansja na rynki zagraniczne: na początek europejskie, w przyszłości myślimy również o krajach spoza Europy. Mam nadzieję, że już niedługo Prouvé będzie marką o ugruntowanej pozycji na rynku, ze stabilnie rozwijającymi się oddziałami zagranicznymi i bogatą ofertą produktową.

Dziękuję za rozmowę.

Powiązane artykuły

Komentarze (1)

[…] Twórczynią Prouvé jest Katarzyna Trawińska, od lat znana w świecie marketingu sieciowego i mocno kojarzona właśnie z perfumami. Założenie własnej firmy zdecydowanie jej służy! Trawińska odebrała niedawno m.in. statuetkę w konkursie Polish Businesswoman Awards, wyróżnienie „Kwiat kobiecości” i została Ambasadorem Przedsiębiorczości Kobiet. Wywiad z nią możesz przeczytać na naszym blogu. […]

Komentarze zostały wyłączone.