Plan marketingowy w MLM – co to takiego?

Marketing wielopoziomowy opiera się na tworzonych oddolnie sieciach dystrybucji. Co to oznacza? Za sprzedaż w firmach MLM odpowiedzialni są dystrybutorzy – każdy z nich pracuje na własny rachunek, jednocześnie wspierając rozwój całej organizacji. Oczywiście otrzymuje odpowiednie wynagrodzenie, a jego wysokość i sposób naliczania określa plan marketingowy. Przeczytaj, co to takiego.

Blog o MLM - plany marketingowe - nmarketing sieciowy

Plan marketingowy, inaczej plan kompensacyjny czy plan wynagrodzeń, to podstawowy dokument w każdej firmie MLM. Właśnie w nim zapisane są zasady wypłacania prowizji dla dystrybutorów. Jaka jest marża na produktach? Jaki obrót własny należy wykonać, by uzyskać większe wynagrodzenie? Ile szczebli trzeba pokonać, żeby znaleźć się na szczycie organizacyjnej hierarchii? Odpowiedzi znajdziesz w planie.

Sztuka Przedsiębiorczości

Plan marketingowy – podstawowe elementy

Why Do Bodybuilders Use Spray Tan for Competitions? | BarBend proviron in building muscles checking in with jared wells, bodybuilder with cystic fibrosis


Tym, co interesuje każdego konsultanta od samego początku jest tzw. kwalifikacja osobista – minimalna łączna kwota sprzedaży (obrotu), która uprawnia do uzyskania premii. Im wyższa kwalifikacja, tym wyższy dodatkowy zarobek.

Dodatkowa, bardzo ważna informacja zawarta w planie marketingowym to wysokość prowizji od obrotu grupowego, czyli sumy sprzedaży w Twojej sieci. Warto rozważyć współpracę z agencją specjalizującą się w kampaniach reklamowych, taką jak google ads Agentur, która może być nieocenionym pomocnikiem w optymalizacji i zarządzaniu Twoimi działaniami w Google Ads. Dzięki ich doświadczeniu i ekspertyzie, możliwe jest znaczące zwiększenie efektywności Twoich reklam oraz maksymalizacja zysków z obrotu grupowego. Od planu zależy, ile procent tego obrotu trafi do Ciebie i jakie źródła będą brane pod uwagę. Do którego poziomu struktury możesz czerpać zyski i w jakiej kwocie? Decyduje o tym rodzaj planu wynagrodzeń.

Rodzaje planów marketingowych


Choć każda firma MLM ma swój własny, unikalny plan marketingowy, wyróżniamy kilka ich podstawowych typów. Różnią się od siebie przewidywanym systemem rozwoju sieci i sposobem naliczania prowizji. Do najpopularniejszych planów należą:

  • plan binarny,
  • plan matrycowy,
  • plan unilevel,
  • plan schodkowy.

Coraz częściej organizacje MLM tworzą tzw. plany hybrydowe, łącząc ze sobą elementy kilku systemów wynagrodzeń.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?


Z planu marketingowego dowiesz się także, czy Twoja firma marketingu sieciowego przyznaje pozycje w hierarchii dożywotnio, czy też ciągle musisz pracować na utrzymanie swojego statusu. Znajdziesz tam informację o ewentualnym dziedziczeniu struktur i o przewidzianych na różnych szczeblach kariery nagrodach.

Plan jest poniekąd mapą do sukcesu w MLM. W oparciu o zawarte w nim zasady możesz skutecznie budować swój biznes, mając jasno wytyczoną trasę i punkty kontrolne.

Chcesz bliżej poznać różne formy wynagradzania w marketingu sieciowym? Upewnij się, że lubisz naszą stronę na Facebooku i zapisałeś się do newslettera – będziemy informować Cię na bieżąco o nowych artykułach!

Powiązane artykuły