Firma MLM pod lupą – Prouvé

To jedna z najmłodszych – jeśli nie najmłodsza – polska firma MLM. Prouvé mimo krótkiego stażu na rynku rozwija się bardzo dynamicznie. Czy rośnie nowy lider perfumeryjnego rynku? Co wiemy o ofercie Prouvé i możliwościach, jakie daje? Zapraszam na kolejny artykuł z cyklu „Firma MLM pod lupą”.

Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowyTwórczynią Prouvé jest Katarzyna Trawińska, od lat znana w świecie marketingu sieciowego i mocno kojarzona właśnie z perfumami. Założenie własnej firmy zdecydowanie jej służy! Trawińska odebrała niedawno m.in. statuetkę w konkursie Polish Businesswoman Awards, wyróżnienie „Kwiat kobiecości” i została Ambasadorem Przedsiębiorczości Kobiet. Wywiad z nią możesz przeczytać na naszym blogu.

Samo Prouvé powstało w maju 2017 r., niedawno więc obchodziło pierwszą rocznicę działalności. Dodajmy, że dość huczną, bo w jednym z ciekawszych i bardziej luksusowych miejsc na Dolnym Śląsku – w Zamku Topacz pod Wrocławiem. Było zresztą co świętować! W ciągu tych inauguracyjnych 12 miesięcy marka Prouvé trafiła chyba do większości krajów Unii Europejskiej, a ostatnio także do Rosji i… Mongolii.

Zanim przyjrzymy się ofercie firmy, po prostu muszę napisać dwa zdania na temat wizualnej strony Prouvé. Opakowania produktów, materiały marketingowe, kanały w mediach społecznościowych… To jest światowy poziom. Wiele naszych rodzimych marek prezentuje się przyjemnie dla oka, ale Katarzyna Trawińska wyróżnia się na ich tle – i nie tylko, bo przecież na naszym rynku nie brakuje też zagranicznych firm, którym do poziomu estetyki Prouvé trochę brakuje.

Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy

Produkty Prouvé – perfumy, kosmetyki, pachnące środki czystości

Podstawą oferty Prouvé są perfumy, od których wszystko się zaczęło. Aktualnie katalog obejmuje 30 zapachów damskich oraz 20 męskich w iście zawrotnej cenie 38 zł. Nowość w tej kategorii to coś, czego polski rynek jeszcze nie widział – perfumy molekularne.

Warto o nich napisać nieco więcej, bo mówimy tu o prawdziwej innowacji na perfumeryjnym rynku, nie tylko MLM. Zapachy molekularne bazują na tradycyjnych nutach zapachowych z dodatkiem cząstki molekularnej. Ma ona dawać wrażenie wielowymiarowości zapachu i co ciekawe, pozwalać na tworzenie unikalnych kompozycji. Jak czytamy w Network Magazynie:

– Prouvé jako pierwsza firma MLM wprowadziła do swojej oferty perfumy molekularne – Olga Zajączkowska, chief entrepreneur i szefowa działu badań i rozwoju Prouvé, nie ukrywa z tego powodu dumy. – To produkt, który w najbliższym czasie zmieni branżę perfumeryjną i nasze podejście do zapachów. W swojej ofercie ma go w tej chwili zaledwie kilka firm na świecie. Proszę pomyśleć o możliwościach: z 6 perfum uzyskujemy ponad 60 kombinacji podstawowych, ale gdy weźmiemy pod uwagę sposób ich łączenia, proporcje, kolejność nakładania, uzyskamy setki możliwych kompozycji.

Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Źródło: Prouvé

Intrygujące! Cena katalogowa tych zapachów to 65 zł, a więc bardzo przystępnie. Jeśli już używacie tych perfum – koniecznie dajcie znać, czy rzeczywiście są tak rewolucyjne i jak sprawdza się ich łączenie.

Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Źródło: Prouvé

Kolejny segment w ofercie Prouvé to produkty do pielęgnacji domu. Jest ich sporo i są dobrze przemyślane: służą do kompleksowego czyszczenia, odświeżania i… perfumowania kuchni, łazienki i właściwie wszystkich innych pomieszczeń. Do kompletu – tzw. kosmetyki dla ubrań, czyli pachnące płyny i żele do prania. Łącznie aż 24 produkty, które oprócz zapachów wyróżnia coś jeszcze. Mają one biodegradowalne formuły, a opakowania nadają się w całości do recyklingu. Kolejny punkt dla firmy Katarzyny Trawińskiej.

Nowością produktową są kosmetyki pielęgnacyjne unisex z linii Prouvé Simply Pleasures: żel i balsam do ciała. Cechują je oczywiście ładne i w tym przypadku neutralne (przynajmniej pod względem gender) zapachy. Mam przeczucie, że to dopiero początek tej nowoczesnej serii i możemy spodziewać się po Prouvé jeszcze więcej.

Plan marketingowy

Prouve - Blog o MLM - Katarzyna Trawińska - perfumy - marketing sieciowy
Źródło: https://www.prouve.com/

Plan kariery w Prouvé składa się z trzech części określanych jako kluby. Dla partnerów przeznaczonych jest aż 36% obrotu punktowego, a jeden punkt to jedna złotówka – czyli obowiązuje możliwie najprostszy przelicznik, z którym poradzi sobie każdy.

Zniżka produktowa dla Partnerów wynosi 25%. Wydaje się, że niewiele, znamy przecież firmy oferujące na przykład 40% marży, ale odnosząc tę stawkę do cen katalogowych – jest uczciwie.

W pierwszej części planu, czyli Klubie Partnerów, wynagrodzenie opiera się na różnicy pomiędzy własną pozycją a pozycjami partnerów z pierwszego poziomu struktury. Partner ma tu do pokonania 7 poziomów do pułapu 21%. Już od pozycji 15% firma przyznaje natomiast bonus efektywnościowy w postaci 0,4% całkowitego obrotu punktowego (COP).

Do kolejnej części planu, do Klubu Ambasadorów, dostają się osoby, które wypromują przynajmniej jednego Partnera 21% i mają struktury na określonym pułapie punktowym. Dodatkowo ambasadorzy dzielą między siebie 10% całkowitego obrotu punktowego, obowiązuje ich także bonus efektywnościowy.

Klub Elitarnych Ambasadorów to, jak nazwa wskazuje, najwyższa półka. Tylko 3 pozycje, ale za to jakie – z milionowymi obrotami punktowymi. Prowizja od COP wynosi od 0,6% do 1% i sumuje się z wynagrodzeniami z każdego poziomu zaczynając od Klubu Ambasadorów. Mówiąc oględnie: niezły kąsek.

Programy motywacyjne

„Zawsze do przodu” to nie tylko świetne podsumowania dotychczasowej działalności Prouvé, ale także nazwa programu samochodowego, który został zainaugurowany w zaledwie miesiąc po starcie firmy. Powstał we współpracy z Mercedes-Benz i Mercedes-Benz Grupa Wróbel.

Kwalifikują się na niego partnerzy już od pierwszej pozycji ambasadorskiej. Dopłaty do leasingu lub wynajmu długoterminowego wynoszą od 1 000 do 6 000 zł.

Nowo zarejestrowani partnerzy mogą natomiast skorzystać z programu „Witaj” – to znaczy za złożenie odpowiednio dużego zamówienia (100 punktów) w ciągu 30 dni od dołączenia do Prouvé, otrzymują od firmy niespodziankę produktową za 1 zł.

Źródło: https://www.prouve.com/

Podsumowując…

Co wyróżnia markę Katarzyny Trawińskiej?

Uno, to pierwsza znana mi polska firma marketingu sieciowego stworzona przez kobietę.

Secundo, to pierwsza znana mi polska firma oferująca perfumy molekularne.

Tertio, to raczej nie pierwsza, ale wciąż jedna z niewielu na naszym rynku organizacji, która dba o środowisko oferując biodegradowalne produkty.

A czego mi u Prouvé brakuje? Może to błahostka, ale… sekcji „Aktualności” na stronie firmowej! Lubię wiedzieć, co w trawie piszczy i możliwie jak najdokładniej śledzić rozwój i sukcesy polskich firm. Przydałby się więc choćby skromny news room dla takich ciekawskich miłośników MLM jak ja.

Powiązane artykuły

Zastaw komentarz