Cechy, które pomogą Ci odnieść sukces w MLM

Mówi się, że marketing sieciowy to biznes dla każdego… Ale my doskonale wiemy, że to nieprawda. Bez pewnych cech i konkretnego nastawienia sukces w tej branży jest niemożliwy. Sprawdź, nad czym warto popracować i co najważniejsze – czego szukać u potencjalnych kandydatów na partnerów biznesowych. Cechy, które pomogą Ci odnieść sukces w MLM, powinieneś móc znaleźć również u swoich współpracowników.

Sukces w MLM - cechy dobrego lidera; blog o MLM, marketing sieciowy, network marketing, marketing wielopoziomowy, MLM, network magazynJaki jest dystrybutor-lider, który odnosi sukces w MLM?

Chce zmienić swoje życie

Skupia się na rozwiązaniach, nie na problemach. Ma poczucie, że kontroluje swoje życie i podejmuje konkretne kroki, by je zmienić. Bierze odpowiedzialność za efekty swojego postępowania, bo wie, że to co ma i to czego nie ma zależy wyłącznie od niego. Nie obwinia innych za własne porażki, nie szuka usprawiedliwienia. Chce ciągle coś poprawiać, udoskonalać, lubi nad sobą pracować.

Sztuka Przedsiębiorczości

Ma otwartą głowę

Nie wierzy bezmyślnie w to, co słyszy – na przykład, że network marketing to oszustwo i piramida. Woli sam przekonać się, co jest prawdą, co działa, a co nie. Ma pozytywne nastawienie i nie boi się próbować nowych rzeczy. Jednocześnie nie trzyma się kurczowo własnych przekonań – chętnie słucha pomysłów innych osób i daje im szansę.

Doświadczył pozytywnych efektów używania produktów, które sprzedaje

Wielu najbardziej skutecznych liderów MLM najpierw było klientami. Znają więc dobrze produkty i na własnej skórze przekonali się, że działają, dlatego świetnie potrafią rekomendować je innym. Miłość do produktów pomaga im z łatwością sprzedawać i rekrutować.

Lubi pomagać innym

Marketing sieciowy to nie jest biznes dla egoistów. Można odnieść im sukces tylko pomagając innym, poświęcając im czas, uwagę, oferując dobre słowo. Jak powiedział Zig Ziglar:

Możesz mieć w swoim życiu wszystko, czego chcesz, jeśli tylko pomożesz wystarczającej liczbie ludzi uzyskać to, czego oni chcą.

Stawia sobie realistyczne cele

Jest podekscytowany możliwościami biznesowymi, ale nie na tyle, by stracić kontakt z rzeczywistością. Wie, że w pierwszym miesiącu nie zrekrutuje prawdopodobnie 50 osób i że osiągnięcie szczytu w planie marketingowym zajmie mu pewnie więcej niż pół roku. Stawia sobie ambitne, ale realistyczne cele, dzięki czemu nie tylko ma silniejszą motywację do działania, ale też niejednokrotnie unika rozczarowania. Skupia się na celach krótkoterminowych, które składają się na większą całość.

Szuka możliwości rozwoju

Nigdy nie osiada na laurach i nie myśli, że wszystko już umie. Ciągle doskonali procesy biznesowe, rozwija się, czyta, bierze udział w szkoleniach. Jest ciekawy świata i ludzi. Wie, że stojąc w miejscu tak naprawdę się cofa – dlatego chętnie się uczy. Od samego początku stara się przyswoić jak najwięcej wiedzy i nie udaje, że sam wie najlepiej. Korzysta z doświadczenia swojego lidera i innych, którzy już odnieśli sukces.

Jest zdobywcą

Lubi wyzwania. W przeszłości udało mu się pokonać wiele przeciwności. Jest zdeterminowany, zmotywowany i wie, co musi zrobić, żeby dotrzeć do celu. Ma mentalność bańki-wstańki – raz przewrócony, szybko się podnosi. Potrafi wyciągać wnioski ze swoich porażek i, co najważniejsze, zastosować je w praktyce. Kocha wygrywać z własnymi słabościami.

Ma wspierających bliskich

Budowanie biznesu kosztuje sporo czasu i energii. Rodzina i bliscy skutecznego dystrybutora doskonale to rozumieją, wspierając jego dążenie do sukcesu. Być może spotkali się z jego liderem, przeczytali materiały informacyjne, by mieć większą świadomość tego, na czym polega praca w branży MLM. Z pewnością zaś nie powielają szkodliwych stereotypów i nie próbują go zniechęcić – wręcz przeciwnie.

Potrafi radzić sobie z odmową

W swoje działanie wkłada 100% zaangażowania i doskonale wie, że może zrobić tylko i aż tyle – nie wszystko przecież zależy od niego. Skupia się na tym, by jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Dlatego, gdy słyszy „nie”, nie poddaje się i idzie dalej. Odmowa nie pozbawia go pewności siebie i nie sprawia, że się zniechęca. Ma też świadomość, że im więcej takich odmów usłyszy, tym lepiej będzie sobie z nimi radzić w przyszłości.

Jest gotowy do poświęceń

Być może musi pracować nad swoim biznesem MLM po godzinach, wieczorami i w weekendy. Nie biadoli więc, że musi poświęcać swój wolny czas – bo ma jasną wizję tego, co chce osiągnąć. Rozważnie wybiera obszary życia, w których może zrobić przestrzeń na marketing sieciowy. Dlatego zamiast siedzieć przed telewizorem, woli wykonać kilka telefonów, a w trakcie porannego joggingu słucha rozwojowego audiobooka.

Sukces w MLM jest osiągalny – jednak trzeba na niego zapracować. Powyższe cechy na pewno pomagają stać się skutecznym dystrybutorem i liderem. Szukaj ich u swoich potencjalnych partnerów biznesowych, a zwiększysz swoje szanse na zbudowanie prawdziwego dream teamu.

Powiązane artykuły